مشاوره و اجرای دکوراسیون ساختمان

مشاوره و اجرای دکوراسیون ساختمان

مشاوره و اجرای دکوراسیون ساختمان

مشاوره و اجرای دکوراسیون ساختمان

دکوراسیون ساختمان
براساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه».

با این حساب همه ما هنگامی که خانه خود را تزئین و درباره بهترین چیدمان مبلمان منزل‌مان فکر می‌کنیم، نقش یک دکوراتور داخلی را بر عهده می‌گیریم. با این‌همه، دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

بایگانی

راهرو و لابی ساختمان

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۵ ب.ظ

به دلیل بالا بودن تعداد عبور ومرور افراد ساکن در مجتمع های پر واحد, در قسمت ورودی مجتمع جایگاهی را برای نگهبان در نظر گرفته میشود این قسمت امنیت ساکنین را در طول شبانه روز تامین می کند برای طراحی بخش نگهبانی استفاده از یک پیشخوان, میز, صندلی و امکاناتی برای ارتباط با ساکنین واحدها درنظر میگیریم. اشخاصی که به عنوان تازه وارد, وارد لابی هتل یا مجتمع میشوند باید در این مکان دقایقی را منتظر بمانند،قسمت نشیمن فضایی در لابی است که با قرار دادن مبلمان, چند وسیله تزیینی و نورپردازی مکانی آرام برای مهمانان فراهم میکند، به همین دلیل لابی باید ازطراحی و دکوراسیون داخلی با یک نورپردازی خوب، صرف‌نظر از موضوع روشنایی، جلوه زیبا و متفاوتی برخوردار باشد تا به محیطی خسته کننده و یکنواخت برای افراد تبدیل نشود، برای نورپردازی این محیط‌ها با توجه به کاربردهای مختلفی (هتل ، اداری ، مسکونی )که دارند به دو نوع نورپردازی نیاز است، یکی نورپردازی فضای نشیمن و پیشخوان و دیگری نورپردازی دکوراتیو. برای نورپردازی فضای نشیمن می‌توانیم از لوسترهای آویزی یا سقفی، هالوژن‌های توکار، لوسترها و چراغ‌های دیوارکوب، آباژور و یا انواع چراغ‌های رومیز و یا پایه بلند ایستاده، استفاده کرد و در شرایطی که دیوارکوب‌ها و یا لوازم تزئینی دیگر در محیط وجود داشته باشد، نورپردازی آن‌ها، جلوه‌ای متفاوت را به وجود می‌آورد. لابی مجتمع یا هتل به نوعی میزبان مهمانان خارجی و داخلی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی